|
17 Φεβ 2008
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΤΟΣ 2006
•ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
1.ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΕΙΣΑΓΩΓΕΣ
Η γαλλική εφημερίδα “Le Figaro” αποσαφηνίζει με άρθρο της τον τρόπο που οι κινέζικες βιομηχανίες ρούχων παρακάμπτουν τον νόμο ποσοστώσεων για τις εισαγωγές ειδών που ισχύει προσωρινά ως το 2008. Συγκεκριμένα, οι κατασκευαστές καταφέρνουν να διατηρήσουν το χαμηλό κόστος κατασκευής ενός ρούχου παρόλο που πλέον περνά από πολλά κράτη για να ολοκληρωθεί σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα και να κερδίσει την ετικέτα “made in EU”. Αναλυτικά, το ύφασμα του ρούχου υφαίνεται λ.χ. στο Πακιστάν, ράβεται στην Κίνα και περνά από ποιοτικό έλεγχο στη Γαλλία. Ως εκ θαύματος όμως το κόστος του παραμένει εξαιρετικά χαμηλό! Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη για να αντιληφθεί κανείς ότι οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί αναθέτουν σε Ασιάτες κατά κύριο λόγο, κατασκευαστές την παραγωγή τους, αδιαφορόντας για τις συνθήκες εργασίας που επιβάλλουν οι όροι τους για χαμηλό κόστος. Το ρούχο τους επιστρέφεται όταν έχει ολοκληρωθεί εκτός από κάποια μικρή λεπτομέρεια κι έτσι μοσχοπουλιέται στις ευρωπαΙκές αγορές όπου μπορεί να αποφέρει το μέγιστο κέρδος, δεδομένου ότι οι Ευρωπαίοι μπορούν να διαθέσουν μεγάλα ποσά για τον ρουχισμό τους.
2.ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Η εταιρία ειδών κάμπινγκ και ρούχων για κάμπινγκ Lafuma παρουσίασε το ύφασμα Mosquit’Away το οποίο εμπεριέχει στις ίνες του φυσική αρωματική σιτρονέλα που απωθεί τα κουνούπια. Η εταιρία δημιούργησε ρούχα και υπνόσακους από το εν λόγω υλικό το οποίο φέρει την έγκριση της Ιατρικής Σχολής Τάουνσβιλ της Αυστραλίας ως απολύτως ασφαλές και αποτελεσματικό για τουλάχιστον 20 πλύσεις.
3.Η.Π.Α.
Το πανεπιστήμιο του Ντέλαγουερ σε συνεργασία με τον αμερικανικό στρατό κατασκεύασε ένα αλεξίσφαιρο γιλέκο από ένα υγρό υλικό που σε ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου μετατρέπεται σε στερεό παγιδεύοντας έτσι σφαίρες ή ανακλώντας τες. Παράλληλα το υλικό θα οδηγήσει στη δημιουργία πιο εύχρηστων και ελαφριών στολών. Ευτυχώς που η τεχνολογία χρησιμοποιείται για το συνολικό καλό!;
4.ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Τη δημιουργία ιστότοπων που ασχολούνται αποκλειστικά με την πώληση ειδών πολυτελείας παρατηρεί δημοσιογράφος γνωστής αθηναϊκής εφημερίδας. Συγκεκριμένα, αναφέρονται οι ιστοσελίδες Net-A-Porter και
Niemandmarcus, οι οποίες κάλυψαν εξαιρετικά επικερδώς το κενό που άφησαν οι βιομηχανίες ειδών πολυτελείας θεωρώντας ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απαξιώνει το κύρος τους και τις οδηγεί στην εμπορικότητα. Εκτός αυτού, νέοι σχεδιαστές βρήκαν διέξοδο σε ένα παγκόσμιο κατάστημα αυξάνοντας θεαματικά τις πωλήσεις τους σε όλα τα μερη της γης. Η εταιρία Net-A-Porter δημιουργήθηκε το 2000 στο Λονδίνο από μια πρώην διευθύντρια πασίγνωστου γυναικείου περιοδικού με 8 άτομα προσωπικό. Οι γνωριμίες της έπεισαν γνωστούς οίκους και νέους σχεδιαστές να της εμπιστευτούν τις συλλογές τους διαφημίζοντας έτσι το εγχείρημά της ανά τον κόσμο. Η εμμονή στην πολυτέλεια, οι έγκυρες στυλιστικές επιλογές, η κομψή συσκευασία και η άμεση παράδοση ακόμα και στους πιο απομακρυσμένους προορισμούς, κέρδισαν ένα αξιοσέβαστο ποσοστό αγοραστικού κοινού και πλέον η εταιρία απασχολεί 100 εργαζόμενους. Οι πωλήσεις αυξάνονται θεαματικά χρόνο με το χρόνο και η επιβράβευση ολοκληρώθηκε το 2004 με τα British Fashion Awards που του απένειμαν το βραβείο «Κατάστημα της Χρονιάς».
Niemandmarcus, οι οποίες κάλυψαν εξαιρετικά επικερδώς το κενό που άφησαν οι βιομηχανίες ειδών πολυτελείας θεωρώντας ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα απαξιώνει το κύρος τους και τις οδηγεί στην εμπορικότητα. Εκτός αυτού, νέοι σχεδιαστές βρήκαν διέξοδο σε ένα παγκόσμιο κατάστημα αυξάνοντας θεαματικά τις πωλήσεις τους σε όλα τα μερη της γης. Η εταιρία Net-A-Porter δημιουργήθηκε το 2000 στο Λονδίνο από μια πρώην διευθύντρια πασίγνωστου γυναικείου περιοδικού με 8 άτομα προσωπικό. Οι γνωριμίες της έπεισαν γνωστούς οίκους και νέους σχεδιαστές να της εμπιστευτούν τις συλλογές τους διαφημίζοντας έτσι το εγχείρημά της ανά τον κόσμο. Η εμμονή στην πολυτέλεια, οι έγκυρες στυλιστικές επιλογές, η κομψή συσκευασία και η άμεση παράδοση ακόμα και στους πιο απομακρυσμένους προορισμούς, κέρδισαν ένα αξιοσέβαστο ποσοστό αγοραστικού κοινού και πλέον η εταιρία απασχολεί 100 εργαζόμενους. Οι πωλήσεις αυξάνονται θεαματικά χρόνο με το χρόνο και η επιβράβευση ολοκληρώθηκε το 2004 με τα British Fashion Awards που του απένειμαν το βραβείο «Κατάστημα της Χρονιάς».
•ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
1.ΕΛΛΑΔΑ
Η ΕΛΒΕ προωθεί στη χώρα την σειρά Arte Maxima ενώ ταυτόχρονα προωθεί σε Ρωσία και Ουκρανία τις γαλλικές συλλογές Okes και MyWay που κατασκευάζει στα ραφεία της με τη μέθοδο του φασόν. Εδώ και καιρό τα προϊόντα της εταιρίας βρίσκονται στον Καναδά, ενώ αναμένονται και στις ΗΠΑ. Κύριος αποδέκτης των εξαγωγών της εταιρίας είναι ασφαλώς η Γαλλία. Ο εμπορικός διευθυντής της ΕΛΒΕ επιβεβαιώνει ότι ο κύριος τζίρος της εταιρίας πραγματοποιείται εκτός των ελληνικών συνόρων.
2.Η εταιρία Folli-Follie συμφώνησε με τη Lapin τη δημιουργία μιας σειράς παιδικών ρούχων με την επωνυμία Baby Folli-Follie και την προώθηση της σε ανεξάρτητο δίκτυο καταστημάτων της Κίνας.
3.ΣΟΥΗΔΙΑ
Ευχάριστη έκπληξη προκαλεί άρθρο για τον κ. Πάνο Παπαδόπουλο αθηναϊκής εφημερίδας. Αφορά τη ζωή του και την απόφαση του να ασχοληθεί με την παραγωγή εσωρούχων και μαγιό καταφέρνοντας να δημιουργήσει μια αξιόλογη μάρκα, πασίγνωστη σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου και την επωνυμία του, Panos Emporio, ταυτόσημη με τη λέξη «μαγιό» στην Βόρεια Ευρώπη. Είναι υπέροχο να διαβάζει κανείς για έναν άνθρωπο που ξεκίνησε πραγματοποιώντας μόνος του όλα τα στάδια παραγωγής των ρούχων του. Έκοβε, έραβε και διένειμε τα προϊόντα του στα μαγαζιά. Τίποτα δεν κατάφερε να λυγίσει την πίστη του στις ικανότητες του και ανταμείφθηκε βλέποντας τα όνειρά του να πραγματοποιούνται. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το κόμμάτι του άρθρου που αφορά την αποκλειούμενη πιθανότητα συνεργασίας με Έλληνα βιοτέχνη μιας και ο τελευταίος κοστολόγησε την παραγωγή εντός της χώρας μας υψηλότερα ακόμα κι από τους Γάλλους!
ΕΛΛΑΔΑ
Θλίψη προκαλεί η παρουσία της εταιρίας ΚΛΩΝΑΤΕΞ στη λίστα με τις χειρότερες παρουσίες στο ΧΑΑ για το 2006, πράγμα που ενδεχομένως σχετίζεται με την προσφατη συγχώνευση με τις εταιρίες FANCO, GALLOP ΑΕΒΕ και ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΡΟΔΟΠΗΣ ΑΕ.
1.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
it's all greek fashion to me