16 Ιουν 2009

Δικαιοσύνη για τους παχουλούς τώρα! Με τους ηλίθιους τι θα κάνουμε;

Η γνωριμία με την Μπεθ Ντίτο, μπορεί να είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία και να περιλαμβάνει από θερμές αγκαλιές ως ζούληγμα του κεφαλιού στα πληθωρικά στήθη της τραγουδίστριας. Παρόλο που η γνωριμία με ένα παχουλό άνθρωπο προκαλεί πάντα κάποια αμηχανία στις αισθήσεις, ιδιαίτερα όταν αφορά ένα παχουλό πανκ ρόκερ, η Ντίτο, 28 ετών, μυρίζει υπέροχα.
Η τραγουδίστρια δεν διστάζει να βγάλει τα ρούχα της ακόμα και χωρίς το παραμικρό λόγο ή αφορμή. Η εικόνα είναι μαγευτική, ωθεί στην ζωγραφική αποτύπωση του χυμώδους, αναγεννησιακού κορμιού της, με τις πολλές δίπλες ροδαλής σάρκας και το πρόσωπο σε σχήμα καρδιάς. Αυτή η περιγραφή ίσως εξηγεί γιατί οι περισσότεροι ανερχόμενοι σχεδιαστές την κατάταξαν σχεδόν αμέσως στις μούσες τους.
Κοιτάζοντας την από κοντά, δεν προκαλεί την παραμικρή αμφιβολία για την αξία της ως αγαπημένη των σχεδιαστών. Φυσικά υπάρχουν και διαφωνίες. Όπως το εξώφυλλο ενός τεύχους του αυστραλιανού Grazia όπου έγραφε «Μπεθ Ντίτο: υπέροχη ή υπέρβαρη;». Μάλλον η δημοσιογράφος δεν την είχε γνωρίσει. Γιατί είναι πραγματικά υπέροχη! Είναι πηγή αισιοδοξίας, εξωστρεφής και αλλεργική στα συνηθισμένα πανκ παραληρήματα αλαζονείας. Λόγω της φτωχικής της καταγωγής στον Αμερικάνικο Νότο, είναι εξαιρετικά εργατική και ευγενική. Και πραγματικά αστεία. Δήλωσε για το στήθος της «Ναι, είναι αληθινό!» και αμέσως μετά για τις δίπλες του στομαχιού της «Ναι, είναι εμφυτεύματα!»
Κατά τη διάρκεια προώθησης του νέου της άλμπουμ με το συγκρότημα Gossip, στο Λονδίνο επέβλεψε τη συλλογή Έβανς που αφορά μεγάλα μεγέθη. Στην ερώτηση γιατί επέλεξε την συγκεκριμένη μάρκα, που μόνο ξενέρωτη μπορεί κανείς να την πει, απαντά ότι η ίδια είναι ένα λαϊκό κορίτσι. Αλλά πέρασε υπέροχα κάνοντας κάτι που της αρέσει πολύ, να σχεδιάζει ρούχα που κανείς άλλος δεν σχεδιάσει για υπέρβαρους ανθρώπους, χωρίς καφτάνια!
Διαφωνεί έντονα με τις προσταγές των ενδυματολόγων για τους υπέρβαρους. Θεωρεί ότι κανείς δεν μπορεί να πει σε κάποιον τι να φορέσει! Πόσο μάλλον ένα κομμάτι ύφασμα. Εμείς οι ίδιοι λέμε στους εαυτούς μας τι να φορέσουμε, πέφτουμε θύματα των άλλων ενώ πρέπει να είμαστε δημιουργικοί. Η ίδια περηφανεύεται για την ικανότητά της να μετατρέψει μια ζώνη σε κολιέ!
Η ίδια δίνει την εξήγηση της για το πρόβλημα με την βιομηχανία της μόδας, χρησιμοποιώντας ένα παράδειγμα. Αναφέρει ότι κάποια χρονιά ο Καρλ Λάγκερφελντ αρνήθηκε να φτιάξει ρούχα για τις γυναίκες κάποιου συγκεκριμένου μεγέθους, ενώ την αμέσως επόμενη ζήτησε από την ίδια να συμμετάσχει στο πάρτι του οίκου Φέντι. Εξηγεί την αντίφαση ως μια προβληματική συμπεριφορά που από τη μια κάνει τους ίδιους τους σχεδιαστές θύματα και θύτες. Τονίζει δε ότι η γυμνή της φωτογράφιση για το εξώφυλλο του περιοδικού Love είναι μια απάντηση σε τέτοιες συμπεριφορές. Η υπεύθυνη σύνταξης του περιοδικού της είπε ότι η μόνη τους επέμβαση στη φωτογραφία ήταν να την μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο! Ακόμη και η Άννα Γουίντουρ έκανε μια φωτογράφιση για την πληθωρική Ουαλή τραγουδίστρια Αντέλ.
Ορισμένοι σχεδιαστές φτιάχνουν κάποια ρούχα τους σε μεγάλα μεγέθη για να μπορεί η τραγουδίστρια να τα φορέσει στα πάρτι τους και τα προβάλλουν και στις πασαρέλες, το θέμα όμως που εγείρουν πολλοί είναι ότι αυτά τα λίγα και πανάκριβα κομμάτια που φτιάχνονται κατά παραγγελία για την τραγουδίστρια δεν μπορούν να απευθυνθούν στο ευρύ, ευμεγεθές κοινό που εξακολουθεί να περιορίζεται στις ενδυματολογικές επιλογές του. Η Ντίτο παραδέχεται ότι οι σχεδιαστές φτιάχνουν κάποια μεμονωμένα κομμάτια ειδικά για την ίδια και δεν τα βγάζουν σε μαζική παραγωγή, αλλά και η ίδια πρέπει να ψάξει για να γεμίσει την ντουλάπα της, δικαιολογώντας κάποιες από τις επιλογές της λέγοντας ότι γνωρίζει ότι αυτό που φορά στο λαιμό της είναι φούστα αλλά αυτή εκεί μπορεί και εκεί θέλει να το χωρέσει.
Το Μάρτιο που μας πέρασε η Ντίτο εθεάθη σε πάρα πολλές επιδείξεις μόδας στην Γαλλική πρωτεύουσα, στριμωγμένη σε μια σειρά μικροσκοπικές χρυσές καρέκλες ανάμεσα στις μικροσκοπικές Κέητ Μος και Ωντρέ Τοτού. Ενώ παρευρέθη στην πλειοψηφία των πάρτι που ακολουθούσαν με το μινιμαλιστικό φαγητό και τις μαξιμαλιστικές κακίες. Δηλώνει δε ότι δεν την νοιάζει, ούτε και ένιωσε σαν το χοντρό κορίτσι στο χορό των αποφοίτων. Χάρηκε την μοναδικότητά της αντί να ζηλέψει όλες τις υπόλοιπες που ήταν κόπιες του ίδιου ανθρώπου.
Δηλώνει ότι μπροστά της δεν γίνονται ποτέ σχόλια σχετικά με το βάρος της, όπως και ότι ποτέ κανείς δεν παίρνει ναρκωτικά μπροστά της επειδή γνωρίζουν ότι η ίδια δεν κάνει χρήση. Παραδέχεται βέβαια ότι έχει δοκιμάσει έκστασι και ότι της άρεσε πολύ. Θεωρεί πάντως ότι οι εύσωμοι δεν πρέπει να κάνουν χρήση ναρκωτικών και ειδικά κοκαΐνης διότι επιβαρύνει την καρδιά τους (!)
Η Ντίτο μεγάλωσε σε ένα δυάρι στο Αρκάνσας με την μητέρα της, έξι αδέρφια και μια σειρά πατριών και σχέσεων. Κάποιες φορές συγκατοικούσαν έως και 12 άτομα, ενώ η μητέρα της εργαζόταν όσο περισσότερο μπορούσε ως νοσοκόμα για να βγάλει τα προς το ζην. Η Μπεθ δεν είχε παρά να στηριχτεί στις δικές τις δυνάμεις, και μερικές φορές αναγκαζόταν να σκοτώσει σκίουρους για να τραφεί. Το πιο σπουδαίο που της είχε συμβεί ήταν όταν συνάντησε τον Μπιλ Κλίντον, κυβερνήτη τότε του Αρκάνσας. Είχε μελανιές στο πρόσωπο της και σοκολάτα γύρω από το στόμα της, ενώ του ζήτησε να της υπογράψει το χαρτονόμισμα που κράταγε στα χέρια της. Αυτός αρνήθηκε ισχυριζόμενος ότι ήταν παράνομο.
Στην προσπάθεια της να γίνει μουσικός, μετακόμισε στην ηλικία των 18, πρώτα στην Ουάσινγκτον και μετά στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, αλλά δεν ήταν εύκολο παρά την βαθιά γοητευτική φωνή της. Έκανε τέσσερα άλμπουμ με τους Gossip μέχρι την πρώτη τους επιτυχία το “Standing In The Way Of Control” το 2007. Η ίδια θεωρεί ότι το να είναι πανκ είναι πιο δύσκολο από το να είναι φασιονίστα, καθώς θεωρεί τους πανκ πολύ ελιτιστές.
Ευτυχώς η ερωτική της ζωή είναι σταθερή. Εδώ και χρόνια είναι με την ίδια σύντροφο, την Φρέντι, παρόλο που δεν ζουν μαζί μετά από μια αποτυχημένη προσπάθεια. Είναι μαζί από τότε που η Ντίτο ήταν 19, είναι η πρώτη της σχέση και δεν επιθυμεί δεύτερη.
Πρόσφατα αγόρασε ένα σπίτι για την ίδια, αφού η μητέρα της δεν την άφησε να αγοράσει ένα για εκείνη.
Το νέο άλμπουμ των Gossip, «Music for Men», κυκλοφορεί στις 22 Ιουνίου.

i wish i had a birkin bag, i wish i was a birkin bag

Κάθε χρόνο χιλιάδες κροκόδειλοι αλμυρού νερού εκτρέφονται σε φάρμες στην Αυστραλία προκειμένου να εξαχθεί το δέρμα τους στο Παρίσι για να μεταμορφωθεί σε ένα από τα πιο περιζήτητα αξεσουάρ του κόσμου.
Ο γαλλικός οίκος παραδέχθηκε δημόσια ότι έχει καταφύγει στην εκτροφή κροκοδείλων προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη διεθνή ζήτηση για τις διάσημες τσάντες, όπως η τσάντα Μπίρκιν.
«Χρειαζόμαστε τρεις με τέσσερις κροκόδειλους για να φτιάξουμε μία τσάντα μας, έτσι πλέον εκτρέφουμε τους δικούς μας κροκόδειλους σε δικές μας φάρμες, κυρίως στην Αυστραλία», είπε ο κος.Τόμας, διευθύνων σύμβουλος του οίκου.
Δήλωσε ότι ο οίκος Hermes παράγει 3.000 τέτοιες τσάντες το χρόνο, κάποιες από τις οποίες μπορούν να αποφέρουν στον οίκο πάνω από 30.000£. Είναι δε τόσο δημοφιλείς που χιλιάδες άνθρωποι περιμένουν ως και χρόνο σε λίστες αναμονής προκειμένου να τις αποκτήσουν.
«Δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στην ζήτηση», είπε ο κος.Τόμας. «Έχουμε μαζική υπέρ-ζήτηση. Περιοριζόμαστε από την δυνατότητα εκπαίδευσης νέων τεχνιτών επεξεργασίας δέρματος».
Οι κροκόδειλοι της Αυστραλίας είναι γνωστοί για τις δολοφονικές τους επιθέσεις – τέσσερις άνθρωποι έχουν σκοτωθεί τους τελευταίους εννιά μήνες. Παρόλα αυτά, τα γιγάντια ερπετά είναι εξαιρετικά δημοφιλή στην βιομηχανία της μόδας καθώς παρέχουν το καλύτερο δέρμα στον κόσμο για την παραγωγή πολυτελών προϊόντων.
Ο κος.Μπέρνς, ιδιοκτήτης εκτροφείου κροκοδείλων στην Αυστραλία δεν επιβεβαιώνει αν ο οίκος Hermes αποτελεί πελάτη του, δηλώνει όμως ότι πουλά όλα τα δέρματα του σε Ευρωπαϊκούς οίκους μόδας, καθώς και ότι οι κροκόδειλοι της Αυστραλίας είναι οι καλύτεροι στον κόσμο αλλά και οι πιο επιθετικοί, ως εκ τούτου και οι πιο δύσκολοι στην εκτροφή τους.
Δηλώνει ότι ο συγκεκριμένος κροκόδειλος είναι ο καλύτερος λόγω υφής, μεγέθους και σχεδίου. Κάθε ένας έχει το δικό του μοτίβο δέρματος, σαν τα ανθρώπινα δακτυλικά αποτυπώματα, και αυτό συντελεί στην μοναδικότητα του κάθε προϊόντος.
Ο κος. Μπέρνς δεν αποκαλύπτει πόσο κοστολογεί το κάθε κομμάτι κροκοδείλιου δέρματος, αλλά διευκρινίζει ότι συνήθως προέρχονται από κροκόδειλους ηλικίας τεσσάρων ετών και μήκους 1,85 εκατοστών. Επίσης αναφέρει ότι κάνει αυτή τη δουλειά τουλάχιστον δύο δεκαετίες.
Αν και υπάρχουν πάρα πολλά σχέδια τσαντών χειρός του οίκου Hermes, από διάφορα είδη δέρματος, το δέρμα κροκοδείλου είναι το πιο ακριβό.
«Οι κορυφαίοι οίκοι μόδας είναι πολύ εκλεκτικοί, έτσι χρησιμοποιούν μόνο ένα μικρό ποσοστό του δέρματος της κοιλιάς του ζώου προκειμένου να φτιάξουν τις διάσημες τσάντες τους», λέει ο κος. Μπέρνς.
Η ακτιβιστική οργάνωση για τα δικαιώματα των ζώων PETA έχει ζητήσει τη διακοπή της χρήσης δέρματος κροκοδείλου από τους οίκους μόδας.
Ο αντιπρόεδρος της PETA Νταν Μάθιους υποστηρίζει ότι η ιδέα εκτροφής και θανάτωσης κροκοδείλων για την κατασκευή παλαιομοδίτικων και υπερτιμημένων τσαντών θα έπρεπε να προκαλεί την απέχθεια κάθε ανθρώπου, πόσο μάλλον κάποιου που ασχολείται με τη μόδα. Επίσης, λέει ότι αν ο οίκος Hermes θέλει να ηγείται στη βιομηχανία της μόδας, θα πρέπει να σταματήσει να σκοτώνει ζώα για λόγους ψυχρής ματαιοδοξίας και να χρησιμοποιεί τεχνητό δέρμα κροκοδείλου.
Η Αυστραλιανή διευθύντρια του οίκου Hermes, Καρίν Άπτον Μπέηκερ λέει ότι ο αριθμός των τσαντών από δέρμα κροκοδείλου που κατασκευάζει ο οίκος αφορά λιγότερο από το 4% της παραγωγής τσαντών του και τονίζει ότι είναι απολύτως συμμορφωμένοι με όλους τους κανονισμούς και τις νομοθεσίες.
Τα δερμάτινα είδη του οίκου Hermes αφορούν το 40% της επιχείρησης και είναι τα πιο ισχυρά ακόμη και με την ισχύουσα οικονομική κρίση, σύμφωνα με τον κο. Τόμας, ο οποίος αναφέρει ότι προσλαμβάνουν πάνω από 100 εργάτες το χρόνο ενώ διαθέτει ήδη 2000 τεχνίτες στις εγκαταστάσεις του στη Γαλλία.
Ο κος.Τόμας λέει ότι ενώ ο όμιλος προωθεί και άλλους τομείς της βιομηχανίας, για να μην εξαρτάται τόσο από τις δερμάτινες τσάντες, ο τομέας αυτός εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους.

it's all greek fashion to me